wtorek, czerwca 10, 2008

Zaczęła się zima australijska - czerwiec, lipiec 08

__________________________________________________________

UWAGA!!!
Reprezentantka australijskiej Polonii
piosenkarka i kompozytorka
ASIA ŁUNARZEWSKA
na festiwalu klenczonowskim Dni i Noce Szczytna (lipiec 08)
zajęła 3 miejsce.
Wykonała trzy piosenki: "Zbuntowany Anioł" (muz. Asia Łunarzewska, tekst Janusz Kondratowicz i Wiesław Wilczkowiak), "Biały krzyż" i "Latawce z moich stron".
Serdecznie Asi gratulujemy i życzymy wielu następnych sukcesów w Polsce!
_______________________________________________

Narazie na lipiec zostaje to samo...
Tylko piosenka nowa, tzn. nagrana w 96, ale dziś (3 lipca) zrobiłam slideshow.

Dla Was, bo każdy ma jakąś Jenny, co sobie poszła; niech idzie, nie płaczcie po niej, za to powiedzcie: gooooo!... gooooo!... jak zawodzi gitara w solówce...
Nic nie da się zmienić na świecie - cały czas jesteśmy w ruchu...
Nagrania dokonaliśmy na małym, prywatnym jam session. Utrwalone jest na taśmie, ponieważ w 96 nie było jeszcze nagrywarek dygital.
Grzegorz Adrian, grał tego bluesa w Trzech Koronach Klenczona, ja zagrałam po raz pierwszy. Myślę, że mimo nienadzwyczajnego technicznie nagrania, miłośnicy bluesa posłuchają z przyjemnością...


_____________________________________________________

Dziś drogi... Ta akurat odpowiada obecnej pogodzie w Australii. Zdarzało mi się iść taką, nawet w deszczu, nawet nocą, nawet samej... Nie do wiary, co? Jak czasy się zmieniają!...
Albo może, po prostu miałam dobre duchy opiekuńcze?...

Maj, niestety, był nieobecny na Blogowisku, z powodu zbyt wielu innych zajęć prowadzącej, a w czerwcu zaczyna się u nas zima, choć ta nad oceanem nie ma nic wspólnego z zimą. Zimno bywa, nawet czasem zero stopni w nocy, ale zwykle jest kilkanaście. A obecnie wciąż dwadzieścia stopni w dzień. Za to pada! Pada i pada i pada... Grzać trzeba mieszkania nie tyle z powodu zimna, co z powodu wilgoci.


Piosenka, co prawda nie o deszczu, ale też mokra... Nagrałam ją dla żon marynarzy żaglowca Iskra, który przypłynął na 200-lecie Australii. Nie jest to nagranie studyjne, tylko nocno-domowe, na taśmowym czterośladzie. Wykonane specjalnie dla audycji w Radiu 2000FM, na którym miałam wywiady z marynarzami z Iskry.

Ostatnio dostałam piękne fotografie polskich dróg, których nastrój świetnie uchwycił Tomasz z Gdyni (link poniżej i z prawej - stały). Przeszedł się po tych drogach w różnych porach roku, a lubi fotografować drogi, bo: Każdy z nas kroczy własną drogą, nie zawsze prostą i równą i jest to dla mnie ważny symbol...

Co na Blogowisku:

Apele: Nie pozwólmy na okrucieństwo wobec zwierząt, Fundacja mam marzenie, Apel do organizacji polonijnych - kto pomoże finansowo, polskim dzieciom chorym na MPS?

Do góry nogami w Australii: wciąż dla mnie "do góry nogami", w związku z tym zostało po staremu - samolot do Australii.

Felietony: Jeszcze "Czy mamy prawo nie wiedzieć?" czyli Lilya 4ever. Niedługo UFO.

Fotogaleria: Światowe Dni Młodzieży w Sydney uchwycone kamerą Małgosi i Marka Żmudy

Fotogaleria 2: Asia Łunarzewska ze "Zbuntowanym Aniołem" w Szczytnie, w ostatnim archiwum: zdjęcia Krzysztofa Klenczona ze zbiorów przyjaciół.

Humor: jest nowy, czerwcowy wrzut polonijnych zmyłek...

Moje fotki: Skatki, czyli kwiatki i listki sfotografowane ...skanerem.

Ogłoszenia: wiadomo, lipcowe sprawy.

Poezja: "Poezja na ulicach Sydney" - jeszcze się powłóczy, bo film według tego wiersza wbiłam na YouTube, to pobędzie i tu.

Polonia: III nagroda dla Asi Łunarzewskiej na Festiwalu PIosenek im. Krzysztofa Klenczona w Szczytnie! W ostatnim archiwum: wizyta kanoniczna ks. Generała Tomasza Sielickiego, Akademia Trzeciomajowa w Ashfield, Spotkanie z pisarzem Andrzejem Grabowskim w Szkole Polskiej Dzielnic Północnych i VI Turniej Tenisa Stołowego zorganizowany przez Olimpol.

Raptularz: O moim Aniele z Watykanu, Jane Eyre 2006, o Chcicy Zdzisława Smoktuły, manuskrypcie Rogera Bacona, Zazie w metro, przyjaźni i mailach oraz tajemniczości...

Wywiady: KrzysztoF Frankowski - judoka senior, opowiada jak wygrał z reprezentantem Australii na olimpiadę!...

Radio: Na stronie głównej - aktualne aktualności.

Fotogaleria radia: Światowe Dni Młodzieży w Sydney uchwycone kamerą Tomka Koprowskiego.

Sylwetki: bz. (brak czasu i lenistwo kolesiów...)

Audycja Radia 2000FM - Beaty Rumianek z ...Wielkanocy, ale obiecujemy poprawę!!!

Na Blogowisku: audycji Eli Ce nie będzie przez pewien czas. Szukam dobrego servera i wtedy obiecuję nie tylko audycje...

A teraz już polskie drogi, w obiektywie Tomasza z Gdyni. Link do jego strony: www.planeta1977.bloog.pl

(Oj, chyba zrobię slideshow pt. Polskie drogi, muzykę przecież mam...)





Po kliknięciu na, fotografie powiększają się...
__________________________________________________________